Gas Station Matsuri

W piątkowy wieczór po zapytaniu „kto idzie na kolację” usłyszałem, że w okolicy odbywa się matsuri (祭り), czyli po angielski festival, ale po polsku najlepszym tłumaczeniem jest festyn. W związku z tym możemy się tam wybrać i coś zjeść. Jako że czasu nie było dużo, zapytałem gdzie to matsuri się odbywa – usłyszałem, że za stacją benzynową , tuż obok kampsu. A ponieważ nie mamy w Polsce festynów na stacjach benzynowych, chętnie poszedłem zobaczyć o co chodzi.

W rzeczywistości centrum, oraz powodem odbywania się tego matsuri, była mała świątynka znajdująca się między hotelem Westin, najwyższym budynkiem w Sendai, a stacją benzynową leżącą przy kampusie Katahira. Mała ulica, przy której leży świątynka, na dwa dni została zamknięta i rozstawiono na niej demise (出店), czyli stragany. Co można było na nich kupić? Wiele rzeczy. Jedzenie – yakisoba (smażony makaron z sosem), okonomiyaki (trochę podobne do tego opisywanego jakiś czas temu, tylko zrolowane na patyku), takoyaki (kulki z ośmiornicy w cieście, tego jeszcze nie próbowałem), a także tradycyjne zachodnie przysmaki – smażone kurczaki i pieczone ziemniaki. Na deser narzucały się kolorowe banany w czekoladzie, naleśniki, ebisen (krewetkowe chrupki). Do picia – piwo (bo w Japonii można pić na ulicy…) i kolorowe napoje.

Oprócz małej gastronomii były także loterie, strzały do celu, łowienie złotych rybek, a także coś, czego nie udało mi się dotychczas rozszyfrować – pływające z prądem wody kolorowe kulki, które chyba też można łowić. Nie wiem jaki jest cel takiego połowu, ale postaram się dowiedzieć. No i przy samej świątynce – scena, na której grano, tańczono i śpiewano.

Na festyn przyszło całkiem sporo odwiedzających, także dzieci, które w kątach walczyły na nadmuchiwane miecze. Dorośli bawili się w swoim tempie, ale też wyglądali na bardzo zadowolonych.

Zdjęcie 19.07.2013 19 06 21 Zdjęcie 19.07.2013 19 07 50 Zdjęcie 19.07.2013 19 08 10 Zdjęcie 19.07.2013 19 08 50 Zdjęcie 19.07.2013 19 09 35 Zdjęcie 19.07.2013 19 09 53 Zdjęcie 19.07.2013 19 10 30 Zdjęcie 19.07.2013 19 12 00 Zdjęcie 19.07.2013 19 12 39 Zdjęcie 19.07.2013 19 13 30 Zdjęcie 19.07.2013 19 13 50 Zdjęcie 19.07.2013 19 16 17

2 thoughts on “Gas Station Matsuri

  1. Opis jedzenia spowodował u mnie gwałtowną potrzebę udania się do kuchni. Jak już spróbujesz kiedyś tych ośmiorniczek w cieście, to nie zapomnij tego opisać!

  2. Ja próbowałam, ale takich z Seiyuu, więc pewnie mniej smaczne. Właściwie to gdyby nie sos to byłyby bez smaku… Ale za to banany były ekstra!

Skomentuj

