Spacer po Koto-ku

Na południowy wschód od Tokio leżą dwa ważne punkty turystyczne: Odaiba, wyspa pełna różnorakich atrakcji (choć niektórzy utrzymują, że liczy się tam tylko miniaturowa Statua Wolności), oraz targ rybny Tsukiji. Pomiędzy nimi, a także trochę dalej na wschód, znajdują się tereny wśród turystów niezbyt popularne: poprzecinane kanałami wysepki dzielnicy Koto-ku, a także odrębne administracyjnie Kachidoki i Tsukishima.

Pierwszy raz trafiłem tam ponad rok temu, podczas nocnego spaceru po Tokio. Choć wtedy miałem inny plan zwiedzania, zamknięty Rainbow Bridge zmusił mnie do powrotu „do cywilizacji” właśnie przez wysepki Koto-ku. Ponieważ okolica wydawała się ciekawa, kolejne podejście do zwiedzania miało miejsce zeszłego lata. Niestety, wówczas silny deszcz i dziurawe buty utrudniły szczegółowe zapoznanie się z terenem. Kolejną próbę zwiedzania podjąłem dzisiaj – i wyszło tak, jak chciałem.

Dojazd z centrum miasta jest całkiem prosty: ładujemy się w linię metra Yurakucho (należącą do Tokyo Metro, które oferuje bilety dobowe za 600 jenów) i jedziemy do końca albo prawie. Dzisiaj zwiedzałem okolice stacji Shin-Kiba, Tatsumi i Toyosu.

Stacja Shin-Kiba położona jest zaraz przy autostradzie, a konkretnie Metropolitan Bayshore Route, znanej z nocnych wyścigów. Wystarczy jednak odejść trochę na północ, a wejdziemy do rozległego parku Yumenoshima (dosłownie wyspa marzeń), otoczonego z trzech (właściwie to dwóch i pół) stron wodą. W zachodniej części parku znajdują się boiska do baseballa i duże boisko uniwersalne z trybunami, a w wschodniej ogólne tereny rekreacyjne i ogród botaniczny. Sobotnie wczesne popołudnie to doskonała pora, żeby zobaczyć japońskie rodziny na łonie nieco tylko zindustrializowanej natury.

dscf0638-1dscf0642-1dscf0650-1dscf0652-1

Oprócz standardowego grillowania nad brzegiem i treningów baseballa, udało mi się zobaczyć spore zawody biegowe dla dzieci, gdzie było zadziwiająco wielu kibiców. I pierwszy raz widziałem maszyny, które strzelają piłkami baseballowymi!

Jedną stację dalej, w okolicy Tatsumi, rekreacyjny charakter obszaru zniknął i zastąpiła go typowa dzielnica mieszkalna dla zamożniejszej części społeczeństwa. Mnie, mieszkającego w drewnianej chatce na przedmieściach, trzydziestopiętrowe apartamentowce przygniatają, ale można się pewnie przyzwyczaić. Warto jednak pospacerować wzdłuż licznych nabrzeży, bo w pozostałych częściach Tokio tego nie uświadczymy.

dscf0661-1dscf0664-1dscf0667-1dscf0672-1dscf0674-1

Podobne klimaty, tylko trochę w bardziej ekskluzywnej wersji, można poczuć na Kachidoki, leżącej bliżej centrum Tokio. Pogłębiarka z ostatniego zdjęcia stacjonuje przy wyspie obok i nie zalicza się do obszaru prestiżowego, podobnie jak położone tam budynki.

Po dospacerowaniu do stacji Toyosu wsiadłem w metro i pojechałem do Ginzy. Ginza to znana okolica „zakupowa”, położona niedaleko stacji kolejowej Tokio, w której znajdują się znane japońskie domy handlowe (Wako, Mitsukoshi, Matsuya) oraz liczne zagraniczne butiki. Podobno w ostatnich latach okolica straciła część swojego wyjątkowego charakteru, w miarę jak ekskluzywne marki zaczęły być zastępowane przez sklepy dla śmiertelników. Nadal jednak miłośnicy drogich zakupów mają w czym przebierać. W sobotnie popołudnia jest tam mnóstwo turystów, ale nie wiem, czy w dni powszednie jest lepiej. Co ciekawe, większość turystów jest z krajów azjatyckich, więc dla niewprawnego oka i ucha mogą grać Japończyków.

dscf0676-1dscf0679-1dscf0680-1dscf0681-1dscf0683-1dscf0684-1

 

4 thoughts on “Spacer po Koto-ku

    • 😀 Tak, prawie w tę atrakcję przywaliłem, ale niestety podszedłem do niej od strony lasu, nie głównego wejścia, i nie zauważyłem, że do środka da się wejść. Taki ze mnie odkrywca. A jak obszedłem budynek, to moją uwagę zwrócił wystawiony na zewnątrz silnik i już się za siebie nie odwracałem. Ale chyba poprawię się i pojadę w przyszłym tygodniu, jak starczy czasu.

Skomentuj

